PRIMĂRIA COMUNEI HOMOROD, județul BRAŞOV, publică anunțul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin.(2) lit.a) și art. VII alin. (7)/XI din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ
Posturi scoase la concurs:
Consilier, clasa I, grad debutant, COMPARTIMENT TAXE SI IMPOZITE – 170804
Condiții pentru ocuparea postului:
Pentru Consilier – Clasa I, COMPARTIMENT TAXE SI IMPOZITE – 170804
Studii de specialitate:
– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă
Studii juridice-stiinte administrative
Ştiinţe administrative (Ramura de știință)
Ştiinţe economice (Ramura de știință)
Domenii de studiu:
Vechimea minimă în specialitatea studiilor: 0 ani
Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamâna
Perfecţionări (specializări):
Se menționează, dacă este cazul, condiția prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g) din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la dovedirea prin certificat, sau, după caz, prin alt tip de document, a absolvirii unei perfecționări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcții publice:
–
Pentru Consilier, Clasa: I, Grad: debutant, COMPARTIMENT TAXE SI IMPOZITE – 170804
Cunoștințe teoretice în domeniul tehnologiei informației (necesitate și nivel de cunoaștere):
Se completează în cazul în care pentru ocuparea funcției publice este necesară deținerea cunoștințelor teoretice în domeniul tehnologiei informației, cu precizarea nivelului de certificare similar celui de tip ECDL/ICDL:
–
Cerinte specifice:
Se menționează, dacă este cazul, condiția prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g indice 2 și alin. (2) din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la obținerea unui/unei aviz/autorizații prevăzut/prevăzute de lege, cu respectarea prevederilor legislației specifice cu privire la îndeplinirea condiției:
Studii de specialitate:
– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă,
Domeniu de studiu: Ştiinţe administrative (Ramura de știință), Ştiinţe economice (Ramura de știință), Stiinte juridice
Vechime minimă în specialitatea studiilor 0 ani
Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamâna
Bibliografie și tematică pentru Consilier, Clasa: I, Grad: debutant, COMPARTIMENT TAXE SI IMPOZITE – 170804
1. Constituția României, republicată
cu tematica Constituția României, republicată
2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare
4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
5. Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, actualizata cu tematica CAPITOLUL II: Principii, reguli şi responsabilităţi
cu tematica CAPITOLUL V: Finanţarea instituţiilor publice
6. Decretul 209/1976 pentru aprobarea Regulamentului operaţiilor de casa ale unităţilor socialiste, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Efectuarea incasarilor si platilor in numerar, Acordarea de avansuri in numerar si decontarea lor Evidenta si pastrarea numerarului, Controlul respectarii disciplinei de casa
Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:
Asigură încasarea impozitelor, taxelor și a altor surse de venit ce aparțin bugetului local prin intermediul calculatorului;
Asigură gestionarea numerarului și respectarea regulamentului operațiunilor de casa – Decretul 209/1976 pentru aprobarea Regulamentului operaţiilor de casa ale unităţilor socialiste, cu modificările și completările ulterioare (emiterea chitanțelor, evidența încasărilor şi plăţilor în numerar cu ajutorul registrului de casa, verificarea chitanțelor pe baza înregistrărilor din registrul de casa şi a foilor de vărsământ cu chitanţa, etc.) Întocmeste foile de vărsamant și depune sumele încasate;
Intocmeste lista de rămașiță și suprasolviri, le preia în anul următor și urmărește încasarea acestora; Primește cereri pentru amanări sau reduceri la plata a impozitului pe cladiri și teren de la persoanele fizice indreptățite;
Operează în registrul de venit partizi, sumele incasate si tine evidenta extraselor de cont; Conduce evidenta veniturilor in partida dubla ;
Urmărește încasarea debitelor provenite din concesionarea unor terenuri pentru construcția de locuințe, activități comerciale, prestări servicii și activități industriale.
Întocmește procedurile operaționale specifice în vederea implementarii sistemului de control intern managerial.
Pe linia protecţiei datelor cu caracter personal: manipularea cu responsabilitate a datelor cu caracter personal la care are acces în virtutea atribuţiilor de serviciu, atât în ceea ce priveşte prelucrarea lor, cât şi conservarea, păstrarea şi stocarea în condiţiile prevăzute prin procedurile de lucru şi cadrul normativ de reglementare; să nu permită accesul altor persoane la datele cu caracter personal aflate în răspunderea sa sau la mijloacele de prelucrare, păstrare sau stocare; să nu divulge în nicio formă şi nimănui, în afara reglementărilor interne sau
normative, datele cu caracter personal la care are acces în virtutea atribuţiilor de serviciu; să nu scoată în afara spaţiilor destinate, să nu divulge şi să pătreze în condiţiile strict prevăzute de reglemetările interne şi prevederile actelor normative parolele şi alte posibilităţi de acces la datele cu caracter personal prelucate în conformitate cu atribuţiile de serviciu; să nu sustragă, copieze sau multiplice niciun fel de date cu caracter personal la care are acces conform atribuţiilor profesionale, indifereent de formă sau suport, în afara situaţiilor în care acest lucru este în sarcina sa de serviciu sau este autorizat prin proceduri interne de lucru; să nu folosească suporţi externi pentru mijloacele IT de prelucrare a datelor cu caracter personal (ex. stickuri USB, discuri CD ş.a.), în afara celor inventariaţi de angajator şi să nu transmită pe suporţi informatici sau alt gen de suporţi electronici (căsuţe de e-mail, foldere, WhatsApp ş.a.) care nu sunt sub controlul angajatorului sau pot fi accesate din afara acestuia, a datelor cu caracter personal; să nu efectueze nicio operaţiune sau set de operaţiuni de prelucrare a datelor cu caracter personal, cu sau fără utilizarea mijloacelor de automatizare, fără
a avea acordul sau instrucţiuni din partea reprezentantului legal al Primăriei sau fără a justifica o necesitate de prelucrare care să rezulte direct din îndeplinirea obligaţiilor asumate prin CIM sau obligaţia conformării la o dispoziţie imperativă a legii; să nu folosească informaţii, date cu caracter personal la care are acces conform activităţii profesionale, în niciun alt mod decât cele prevăzute în dispoziţiile legale sau contractuale privind exercitarea profesiei; să depună toate eforturile pentru împiedicarea divulgării către persoane fizice sau
juridice neautorizate să primească date cu caracter personal supuse reglementărilor RGPD; să predea Primăriei înscrisurile care fac obiectul reglementărilor RGPD oricând acest lucru îi va fi solicitat de şefii profesionali sau
în cazul încetării CIM, indiferent de cauza acestei încetări; să îşi însuşească şi să respecte toate obligaţiile prevăzute de licenţele de utilizare a programelor IT folosite şi să nu instaleze utilizeze ori ruleze programe software fără autorizarea reprezentantului legal al Primăriei; să cunoască şi să îşi însuşească toate dispoziţiile relevante în materia prelucrării şi asigurării securităţii datelor cu caracter personal
Atribuții pe linie de securitate și sănătate în muncă sunt următoarele respectarea și îndeplinirea întocmai a reglementărilor în domeniul securității și sănătății în muncă,participarea la instruirile în domeniul securității și sănătății în muncă conform planificării,să participe la exercițiile practice privind acordarea primului ajutor, stingerea incendiilor și evacuare; se prezintă la controlul medical de medicina muncii la data programată conform planificării
Atribuții pe linie de apărare împotriva incendiilor sunt să respecte regulile și măsurile de apărare împotriva incendiilor, să nu efectueze manevre nepermise sau modificări neautorizate ale sistemelor și instalațiilor de apărare împotriva incendiilor, să nu depună pe corpurile de încalzire sau tablouri electrice hârtii, țesături, îimbrăcăminte sau alte materiale combustibile, să nu intervină, sub nici un motiv, la instalații, aparate sau tablouri electrice; orice defecțiune va fi adusă imediat la cunoștința șefului ierarhic.
Prezentele atribuții nu sunt limitative, putând fi completate și cu alte dispoziții emise de conducătorul autorității publice locale.
Data, ora și locul desfășurării probei scrise: 10.09.2024 11:00, Primaria comunei Homorod
Perioada de depunere a dosarelor: 09.08.2024 28.08.2024
Persoane de contact:
Sarca, Dana, Consilier juridic, 0734032624, primariahomorod@yahoo.com